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Click through rate (CTR) | Habefast

Habefast Glossary Click Through Rate

The Click Through Rate (CTR) can be defined as the ratio of the number of times a user clicks on an advert to the number of times that advert is displayed to the user. For example, let’s say an ad is displayed in front of 5,000 users, and of those 5,000 users, 50 click on the ad. The click-through rate will then be 1%, because out of 100 users, only 1 clicked on the ad.

The CTR is very useful because it allows you to measure the performance of an ad or a page. The higher the click-through rate, the more we can deduce that the content is interesting and that the user wants to know more. It is important to know that a click-through rate of more than 1% is generally considered to be correct. However, you should always compare it with other campaigns with the same audience and the same objectives. It is also used to calculate the profitability of a campaign or to analyse a traffic acquisition strategy and to get an idea of the activity of your site or web page.

How can you improve your click-through rate?

Several things:

  • Know your target audience: the content must correspond to the target audience, otherwise the click rate will not be there.
  • An attractive format: if the format does not make the user want to click, whether it is the aesthetics, the catchy text or the colour, the user will be less inclined to click. Choose an interactive format or an animated button to improve the user experience.
  • The click-through rate alone does not measure the effectiveness of a campaign. It is very important to take into account the conversion rate generated by your campaign, and then its profitability, in order to know to what extent it has been effective.
Habefast
5.0
Based on 18 reviews
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Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
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