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Infographics | Habefast

Habefast Infographics Glossary

Infographics: definition

When we talk about infographics in the marketing field, we are talking about the visual and graphic representation of subjects, processes or data in order to make them easier to understand.
Generally, it is presented in form of a narrow and long poster that is read from top to bottom.

Computer graphics: what are its advantages?

There are several advantages to making an infographic, as it allows you to:

  • Deconstruct and make accessible difficult or very voluminous information

  • Highlighting important information through the work of graphic designers

  • Be better referenced (presence in Google image and linkbaiting)

  • Diversify the content offered by your company

  • Benefit from an expert position in the field

How to make an infographic?

Here are the steps to create an infographic:

  1. Collecting data

    It is important to ensure that the data collected on the specific subject of the infographic is reliable data with high added value. They can be collected on websites, published in research reports or surveys or in specialized books.
    specialized books.

  2. Select the key figures and the most interesting data

    It is important not to drown the reader with too much useless information. It is therefore necessary to select the data that really add value or that are essential to the understanding of the subject.

  3. Brief the graphic designer

    This is an important step, because the graphic designer must understand the purpose of the computer graphics
    in order to make an adapted and readable design. It will be necessary to agree with him on the font to be used, the format and the visual elements (logos, images, graphics…) to be integrated in the infographic.

  4. Find a title

    This is what will attract attention and lead the reader to read your material. It must therefore be catchy and correctly reveal what can be found in the infographic.
    Generally, it is necessary to add a number in the title because according to a study, they get a 30% higher opening rate.

  5. Share the infographic on the right channels

    Then you need to share your infographic, some channels will be more or less appropriate depending on the content shared. You may need to adapt the form of the visuals depending on the channels on which you will publish it.

Here is an example of an infographic

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
powered by Google
Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
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