Habefast alt

Targeting | Habefast

Habefast En Glossary Targeting Copie

Targeting definition

Targeting is a marketing targeting policy that consists in identifying a segment of the population to be reached. It allows to identify how to reach the targets identified by a company for the promotion of a service or a product: Where are they? How to address them, when to do it, etc. Communication efforts can then be targeted effectively.

How does targeting work?

  1. Define a target

    The goal is to direct an advertisement as precisely as possible to a specific audience in order to minimize broadcast losses. Therefore, it is essential to define groups of people and a target audience. Here is a list of questions (not exhaustive) that will allow you to identify your targets more easily.

    • Which group is most likely to be interested in what your company offers?
    • What is their average age?
    • Where are they located?
    • What are they interested in?
  2. Think about your campaign in terms of its distribution

    Targeting allows you to identify a multitude of factors in order to aim your campaign at the right audience. Knowing who you are targeting allows you to choose different ways to build your strategy. That’s why we talk about different types of targeting:

    • Content targeting
    • Semantic targeting
    • Socio-demographic targeting
    • Behavioral targeting
    • Geo-targeting

Why is targeting so successful?

When it is strategic, targeting allows you to maximize the visibility of your campaigns and their effectiveness. Indeed, it allows you to increase click-through rates, for example, and more generally, conversion rates. Targeting is an ideal strategy for delivering relevant advertising content to strategic users.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
powered by Google
Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
js_loader