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Viral | Habefast

Habefast En Glossary Viral

Viral definition

Viral reveals the idea of contagion since it can indeed be defined as “a source of contagion” according to Giraudoux.

It is used today in the marketing and communication sector because it evokes a kind of virtual word of mouth that is often sought after when developing a strategy. It allows to gain visibility because when a campaign is viral it means that it is shared to a large audience by many people.

The objectives of viral marketing

There are multiple objectives. The primary objectives of a viral marketing, the ones we think of first, must allow a brand to gain visibility and quickly. But it can also be used for commercial purposes to strengthen interactions with the brand: increased click-through rate, increased traffic on the website, purchases or orders made…

If viral marketing has some advantages it can bring some challenges that should be known before implementing it.

To learn more about this practice discover our article on communication and viral marketing viral marketing.

Advantages of viral marketing

One of the main advantages of viral marketing is the buzz, which brings a strong visibility and potentially a strong interaction with the company or the brand. But in addition to that, the costs are relatively low because the return on investment is very important, and the speed is very fast. Between shares, comments, reposting, a campaign that goes viral goes viral fast.

Limitations of viral marketing

However, it can be difficult to evaluate a viral marketing campaign or even to keep control of it because the message can be modified or diverted by consumers. Speaking of consumers, some experts talk about a potential weariness among consumers who become less and less receptive and reactive, which leads to a decrease in the effectiveness of this concept. There is also the risk of excessive success, which then causes harm to the brand, unable to react in the right proportions.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
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Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
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