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Big Data | Habefast

Bigdata Habefast Glossary

What is Big Data?

There is no consensus definition of Big Data, but it can be understood as follows:

All the data produced on the web and which can be subsequently exploited by many actors in order to improve the relevance of the commercial value propositions put in place.
Big data is also the set of NoSQL computing techniques that allow for rapid processing of huge volumes of data in various formats.

It appears to be a source of profound upheaval in society, which is why some consider it to be a new industrial revolution: after those of the 19th century with the steam engine and electricity, and then that of the 20th century with computers, there will be a fourth, that of Big Data. Others consider it as a step of the third industrial revolution, the one of information.

The term appeared in 1997 and was the subject of an analysis by Gartner, which defined it according to three criteria:

  • Volume

  • Variety

  • Velocity

What does Big Data consist of?

As Big Data is the sum of consumer and market data, it consists of various data sources.

This data stream includes all the content published on social networks, websites or blogs, messages sent and shared, weather information, GPS data, transactional records of purchases.

Access to such a mass of data has become a major opportunity for many professionals. Processing and analyzing it is a must in order to be able to exploit it.

The importance of Big Data in marketing

Indeed, Big Data provides large masses of data that can be used by market players to better understand the demand and adapt to its needs or even create new ones thanks to predictive analysis.

Moving from voluminous and disparate databases to databases organized according to precise criteria can represent real opportunities and provide business intelligence solutions, known as big data or smart data solutions.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
powered by Google
Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
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