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Dashboard | Habefast

Habefast En Glossary Dashboard

Dashboard definition

This is an English term meaning simply dashboard. Used in many sectors such as IT or marketing, it refers to a user interface that organizes and presents elements in a readable way.

Origin of the Dashboard

Initially, the dashboard was used to monitor the performance of a company. It helps to visualize data and therefore, allows marketing analysis, to compare performance indicators, they were used to measure the results of a company.

Today, it has evolved into a decision-making tool, because the indications it provides and the information it helps generate influence the marketing and sales decisions of companies.

What is the purpose of a dashboard?

It makes a lot of data visible at a glance and thus facilitates their analysis. It allows:

  • To have an overview

    A Dashboard is often customizable, in fact it allows to highlight the relevant data for the company. It is also useful to capture the meaning of the data and to shape it easily to make it more meaningful.

  • Data formatting

    The dashboard can be formatted so that the data is visually appealing and more easily analyzed through the arrangement of elements, colors, etc.

  • Comparing data

    The dashboard allows you to take data from a set of different indicators or measures and put them on the same document, and therefore, put them in perspective with each other.

  • To see their evolution

    It is a tool for comparing data from various sources certainly but also and above all, a comparison over time so as to see and understand an evolution.
    All this while saving time and allowing easy access to various interlocutors. It is also possible to automate the updating of data in order to follow the evolution of your data in real time. This is particularly the case with software such as Google Analytics or Google Data Studio.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
powered by Google
Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
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