Habefast alt
Glossary > Entreprise > E-commerce

E-commerce | Habefast

Ecommerce Glossary Habefast

What is e-commerce? Définition

The e-commerce or online business is the sale of goods or services through an Internet interface. It includes all the actions of purchase carried out on Internet and can take place on several channels and supports. For example, an e-commerce action can be realized on tablets, computers or smartphones.

Purchases are made on e-shops which are nothing else than online sales points. They correspond to pages of websites containing commercial offers targeted for a type of prospects or specific sectors.

Ecommerce, history and evolution

Linked to the rise of the web in the early 1990s, Ecommerce is a market that has been expanding for several years and even more so since the pandemic and the successive confinements. From 9.8% in 2019, the share of e-commerce in retail has increased to 13.4% in 2020. The biggest E-Commerce brands are Amazon and Ebay, but the number of e-retailers and e-commerce stores is growing day by day.

Today we can observe various forms and trends of e-commerce. We talk more and more about m-commerce which is a component of e-commerce and covers 39% of the market. It corresponds to all the commercial transactions that are carried out on mobiles. Also, with the growth of data, e-commerce offers real opportunities in terms of exploitable information on the tastes and behaviors of customers.

E-commerce and traditional commerce, what is the difference?

E-retailers and traditional retailers manage their activities in a relatively similar way. We also find the same classifications of trade: the BtoB (Business to Business), the BtoC (Business to Consumer), etc..

However, e-commerce requires a successful digital strategy, including a priority to the development of a website and a particular attention to the content offered so as to be well referenced to appear first on search engines.

The companies choosing a 100% E-commerce strategy are few because this strategy often comes in support of a traditional business strategy. Many sites offering e-commerce services also have physical sites, they are called “clicks and mortar” unlike “pure players”, only present online. Indeed, the e-commerce represents only a part of the trade on Internet. The online presence of companies is necessary because it influences the purchases made online but also in points of sale.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
powered by Google
Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
js_loader