Habefast alt

KPIs | Habefast

Habefast Kpis Glossary

In many companies, teams talk about KPI’s (Key Performance Indicator) to make reports, but what is hidden under these terms?

Key Performance Indicator: Definition

In French, KPIs are Key Performance Indicators. They represent the indicators that allow to measure the performance of a project, a process or an action implemented within a company. More specifically, they can be used to measure the performance of a company’s sales and marketing departments.

From the data analyzed thanks to these KPIs, it is possible to compare oneself to one’s competitors or to compare one’s past performance to one’s current performance. The end result of these analyses is to help in decision making and to increase performance.

What are the main KPIs?

KPIs are defined according to the company’s objectives and needs. Here are examples of KPIs that are generally measured and analyzed in all companies.

To know the performance on social networks, the indicators to follow are: number of subscribers, number of impressions and reach of posts and the level of engagement.
These data are to be compared with those of the main competitors.

To know the success of an emailing campaign, it is necessary to follow: the rate of deliverability of emails, the rate of opening, the rate of clicks on CTAs and the rate of unsubscribing to your emails.

5 criteria for a good KPI

There are KPIs that can be applied to all departments of the company.
There are a few things to consider when defining good KPIs:

Specific: each KPI must answer a precise goal
Achievable: the objectives must be close enough to reality so that actions can be taken
Relevant: it must measure elements that serve the company in its short and long term strategy
Measurable: it must be possible to quantify the data measured
Time-bound: it is necessary to carry out analyses according to a given period that remains the same over time in order to be able to compare the different periods

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
powered by Google
Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
js_loader