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Media | Habefast

Media, definition

The media is defined as a technical means and a support which allows a massive diffusion of information. In marketing, the media essentially designates the support that allows the transmission of an advertising message. Today, there are six major media, also called mass media:

  • the television,
  • the press,
  • the poster,
  • Internet,
  • the radio,
  • cinema.

The evolution of the media

Until the advent of the internet in the 2000s, media communication was considered as non-personalized. However, the arrival of the Internet and the use of data has changed the situation: it has become a key medium and a privileged communication support.

With the arrival of high speed internet and the democratization of technological tools, the fields of marketing and communication have seen new opportunities appear. New terms such as inbound marketing, content marketing and influencer communication have appeared and reflect an evolution and adaptation of media strategies, which are now much more personalized and segmented.

We also talk about media 2.0. The latter refers to the new means that have appeared with recent technological developments: blogs, podcasts, webinar, social networks.

What is the role of the media?

These different tools are used to convey messages and are also used to support advertising messages. Their use is part of an established communication strategy. When communication actions are carried out on these media, we speak of an advertising campaign.

Marketing strategy and media 2.0: the communication plan

The media represent a real opportunity for brands and companies, especially with the recent developments they have experienced since they allow them to transmit targeted messages. In order for their communication campaign to be effective, it is necessary to set up a relevant strategy so that each social media is used wisely and is relevant for the set objective. Media campaigns are used to build loyalty, to acquire notoriety or to convert a target audience to their philosophy or to the products and services they sell.

This strategy, also called communication plan, is implemented by the company’s communication department, often in partnership with a communication agency like ours. It is summarized in a media plan that includes the choice of media, the budget allocation and the reflection on the content of the campaign.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
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Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
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