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CommunicationMarketing
12 July 2018 - Reading time: 2 minutes

Behavioral marketing, what opportunities for your business?

Habefast Blog Article Behavioral Marketing

“One to one” or “one to few” marketing is now a reality thanks to behavioral marketing. Much more than advertising, behavioral marketing consists of personalizing the content offered to Internet users according to their tastes and interests.

More personalization

The concept of behavioral marketing was born in the 2000s, at the same time as the emergence of contextual advertising. Behavioral marketing allows for more precise targeting since it is based on the collection and use of user data. Thus, you have the possibility to better know the behavior of your customers and/or prospects and to personalize your offers and content.

A win-win approach

Behavioral marketing is a win-win strategy. For your company, it allows you to increase your conversion rate thanks to more personalized advertising campaigns. For your customers and prospects, they will no longer face overexposure to advertising but rather campaigns tailored to their expectations and interests. 

On the other hand, users particularly appreciate having the possibility to react to the advertisements presented to them. For example, on Facebook and Instagram, there are features that allow them to give their opinion as to whether they find the ad relevant or not.

A tool that adapts to your company's challenges

Data is collected via cookies, in real time and on your website. This way you will have detailed information on the behavior and habits of your visitors (e.g. new or old visitors, geolocation etc.). Heat maps are a second, more in-depth analysis tool than cookies. They allow you to obtain the percentage of clicks and the depth of the scroll. Thanks to this, you know if your visitors have concentrated on the first page of your site, or if they have scrolled the page in order to discover it in depth. 

In a competitive market, your company will benefit from data that takes into account the habits of your visitors. This way, your ads and offers can be more personalized and adapted to new trends.  

Mobile, the main tool of behavioral marketing

The mobile is the main communication medium for consumers, it is on it that they share their daily lives the most. Thus, it allows in-depth targeting.

It is possible to know the behaviors, age groups, social class of the users via their packages, the applications they use, the keywords entered on their search engines… As a marketing agency, Habefast accompanies you to carry out your behavioral marketing strategy.

Do not hesitate to contact us if you wish a personalized support for your company.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
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Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
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