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Landing | Habefast

Call To Action Glossay Habefast

Landing page definition

Often confused with the home page, landing pages (also called key pages) are those dedicated to a single action, such as selling a product or service. 

Unlike the home page, with which a landing page does not contain a menu. In short, it is like a website that contains only one page. It is a showcase page in a way. The page is built around a call-to-action and this is the only type of navigation offered on the page.

What is the purpose of a landing page

Landing pages are used to capture the user’s attention and convert it into a sale, signup/subscription, request for information, or any other configured action. 

Marketing professionals often create unique landing pages for each of their offers, as it is obviously essential that these pages attract their specific audience and clearly present what they should do next: buy the product, request a free trial, fill out a registration form, etc. 

The goal is therefore to maximize the conversion rate and to be able to meet the defined business or strategic objectives.

 

How is a landing page created?

In order to persuade visitors to perform a specific action, the organization of the page should be simple and clear. 

Landings can serve different purposes; one may want the user to make a purchase, in which case the landing will include a CTA that will allow them to proceed to an online payment. On the contrary, if the purpose of the page is to collect data, the CTA can consist in filling a form. Indeed, landing pages are widely used in pay-per-click advertising on sites such as Google Adwords and Facebook ads.

The basic elements of a landing page are:

  1. A compelling title that will drive people to the page,

  2. An image or video (optional),

  3. Two or three columns of content (usually text and images),

  4. a call-to-action (a form, button, or link) that prompts the user to take some action.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
powered by Google
Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
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