Habefast alt
Glossary > > Branding

Branding | Habefast

Branding definition

Branding is a marketing or advertising action that seeks to anchor a brand in the consumer’s mind. In short, its goal is to allow easy identification of the brand by the consumer and to make it stand out. It is an advertising action that is anchored in the medium or long term and whose goal is to work on the attitude, the notoriety or the image of the brand. Branding is therefore more of a qualitative marketing strategy than a quantitative one. It does not seek to meet immediate sales criteria, for example.

The origin of the word is evocative, as it comes from the mor brand, meaning brand, and echoes the branding of cattle in medieval times and later, during the conquest of the West. Although it is now used in marketing and graphic design, the idea remains similar: to mark the mind of the consumer.

What is the interest of branding for a company?

Branding is a long-term communication strategy. Above all, it must position the brand in the consumer’s mind in relation to its competitors by creating a strong brand identity.

This brand identity is defined thanks to the company’s values and DNA, its history and is told in a certain way with a storytelling specific to each company. It also allows to create a brand image and thus, to evoke something precise in the mind of the customer or potential customers.

Branding allows you to build a brand image with the help of a communication strategy that encompasses all the criteria that influence the image of the brand: its graphic charter, its style of expression, its values, its signs of presence, etc.

Creating a coherent and powerful brand culture allows you to enhance your brand by expressing its values and anchoring it in the consumer’s mind thanks to them. It proves to be a real asset to reinforce its visibility and target an audience.

Example of redbull’s branding strategy

Branding and graphic design

Graphic design allows to communicate a strong brand image through an established visual identity. Indeed, it makes the brand strategy visible by relaying it on all the communication supports (the logo, particular typographies, specific colors) and thus, distinguish the brand from its competitors. The graphic design allows the consumer to identify the brand and must allow to evoke a message.

Habefast
5.0
Based on 18 reviews
powered by Google
Denis BurdetDenis Burdet
09:41 24 Jun 24
Super expérience avec l'équipe Habefast dans le cadre de la refonte de notre plateforme en ligne trOOdi.ch !Proactive et précise, l'équipe a vraiment été à notre écoute tout au long du projet et a su nous accompagner avec bienveillance.J'avais déjà vécu une très bonne expérience dans le cadre d'un autre mandat de branding relatif à l'identité visuelle de la marque Terre Vaudoise.
Yannick GrivelYannick Grivel
18:03 08 May 24
Le Triathlon de Nyon collabore avec Habefast depuis plusieurs années pour différents éléments. En 2024, ils sont refait intégralement notre site internet. Ils développement également la ligne graphique de chaque édition qui sont toujours originales et de qualité. Le suivi, la qualité et la rapidité d'exécution ou de réponse à nos demandes sont à relever. Je ne peux que les recommander les yeux fermés!
Bastien DrozBastien Droz
09:05 19 Apr 24
Super service et à l'écoute. Je recommande ce partenaire
Nathalie MarmierNathalie Marmier
07:36 03 Dec 23
😃 Je suis très heureuse de travailler avec toute l'équipe d'Habefast. Je me sens soutenue, écoutée et surtout comprise dans mes besoins. 🙏 Merci beaucoup. Je recommande cette agence.👍
Direction EPS RolleDirection EPS Rolle
13:49 15 Nov 23
Nous avons refait nos logos avec Habefast. Tip top, rien à redire. Service après-vente impeccable. A recommander.
Arborisme Leuba SAArborisme Leuba SA
14:06 20 Jun 23
Notre nouvelle marque, identité visuelle, ainsi que notre nouveau site internet viennent d'être terminés avec Habefast. Nous sommes ravis, c'est une équipe réactive, à notre écoute et de bons conseils ! Les visuels sont top, vous pouvez venir voir par vous-même ;)Nous vous les recommandons vivement !
Alexia HamelinAlexia Hamelin
16:40 01 Dec 22
Un très bon atout pour débuter et développer son entreprise : étude de marché au top, conseils avisés et perspicaces pour la suite, réactivité au top lors de grosses échéances. On se sent bien entouré et guidé, je recommande!
js_loader